Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ymkje Veen - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ymkje Veen - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Door: Ymkje

Blijf op de hoogte en volg Ymkje

18 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Zondag zijn we met de boot en de bus naar Koh Phi Phi gegaan. De reis ging er voorspoedig en om 15.00 arriveerden we al op Koh Phi Phi. Hier stond alweer iemand klaar van ons hotel die onze tassen ging dragen. Dit was erg fijn omdat het lopen voor mij nog steeds erg moeilijk was. Eenmaal bij ons resort aangekomen waren wij toch wat teleurgesteld. Het bleek een in elkaar getimmerd hutje erg ver van het strand en ook vrij ver van het stadje. Er bleek een plant uit de grond in de douche te groeien etc. We besloten het even aan te kijken en als het echt verschrikkelijk zou zijn een ander hotel te nemen. Helaas hadden we namelijk al voor 4 nachtjes geboekt. De volgende ochtend waren we nog steeds niet gelukkig met de keuze en hebben we geprobeerd de overige 3 nachten te cancellen. Dit was wel mogeljk maar we zouden geen geld terug krijgen. We hebben toen besloten om 's ochtends vroeg weg te gaan en 's avonds laat weer terug te keren zodat we alleen 's nachts daar hoefden te slapen.

Dus maandag hebben we een heerlijke toch gemaakt met een longtailboat naar Phi Phi leh. We zijn hier bij het strand geweest waar de film "The Beach" is opgenomen en Lukas heeft nog gesnorkeld. Ik heb het ook eventjes geprobeerd maar het prikte te erg aan m'n wonden.

Gisteren ging het een stuk beter met lopen en hadden we besloten een viewpoint op te zoeken. Dit bleek een stevige wandeling te zijn maar met een erg mooi resultaat. Daar aagenkomen bleek er een tweede viewpoint te zijn en hebben we die ook nog opgezocht. Daar aangekomen bleek er nog een derde te zijn en zijn we daar ook nog geweest. We waren totaal bezweet en uitgeput maar het was zeker de moeite waard! Verder hebben we nog lekker op het strand gelegen en een beetje in de zee gezwommen. Gisteravond hebben we met onze voeten in een hele grote bak met visjes gezeten. Die visjes eten je dode huidcellen op. Dit was echt een hele bizarre ervaring. Het kriebelt enorm!!

Vandaag gaan we waarschijnlijk nog het Tsunami memorial point opzoeken en een massage/pedicure nemen. We hebben gisteren ook de randen van het stadje bezocht en daar was echt veel armoede te zien. Ook veel hutjes die in elkaar getimmerd zijn met stukken karton en plastic. Waarscijnlijk zijn dit nog wel overblijfselen van de Tsunami.

Morgen gaan we met de boot naar Phuket en vliegen we daarna naar Chiangmai. Hier hebben we ook erg veel zin in maar het betekend wel ongeveer het einde van onze vakantie wat natuurlijk erg jammer is.

De laptop die we trouwens mee hebben is kapot dus we kunnen wat minder vaak een berichtje plaatsen helaas.

Erg leuk om van jullie allemaal te horen!

• 18 Augustus 2010 - 06:56

Marja:

WOOOOW... dat viewpoint! Jorgen en ik waren te lui en zijn halverwege gekapt.. but it's beautiful!!!! Mooi is Leh! Ik heb daar toen gedoken. Hadden jullie geen last met snorkelen van mini kwalletjes?
    Ben benieuwd naar jullie verhalen over Changmai!! En voor de boot: proberen buiten te zitten en naar de horizon te kijken. Hahhaha..
    Kan me voorstellen dat jullie wel balen van het einde van de vakantie!! Maar ik heb wel zin om jullie weer te zien én om alle foto's te zien!!

• 18 Augustus 2010 - 07:21

Gerda:

Mooi dat jullie weer verder zijn gereisd! En ja het einde komt alweer in zicht, maar geniet er nog maar lekker van! (leuk dat je een berichtje hebt gezet:))

XxGer

• 18 Augustus 2010 - 08:41

Else:

Fijn te lezen dat het jullie goed gaat. Dat met die visjes schijnt hier ook een hype te worden. Werkt het?
    Ik volg jullie een beetje op de kaart, maar koh Phi Phi is toch dat hele kleine eilandje in de straat van Malakka?
    Even ingezoomd op google maps. Ziet er goed uit.
    Ik wens jullie morgen een goede reis en een goeie tip van Marja.
    Veel plezier in Chiangmai.

liefs, mam

• 18 Augustus 2010 - 11:21

Pietrix:

Hey Ymkje en Lukas,
    Prachtig die foto van jullie voeten en de visjes.
    Het helpt vast. Volgens ons duurt de vakantie nog een week, dus nog niet spreken over het einde van de vakantie hoor !
    Geniet nog maar heerlijk...
    Kusjes ons

• 18 Augustus 2010 - 15:26

Lotje:

Klinkt goed hoor! EN wat een prachtige foto van dat vieuwpoint inderdaad! Jammer Ym, dat de wonden nog te veel prikten.. hopelijk zijn ze snel dicht!

EN hoe vond Lukas het snorkelen? Zeker supermooi daar..

Nou genietze nog even! ( en inderdaad een week vakantie nog over.. haha dat is nog niet het einde ;))