Helaas helaas - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ymkje Veen - WaarBenJij.nu Helaas helaas - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ymkje Veen - WaarBenJij.nu

Helaas helaas

Door: Ymkje

Blijf op de hoogte en volg Ymkje

09 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Na het vorige verslag op waarbenjij.nu hadden we besloten om vandaag met de boot terug te gaan naar Koh Samui en dan te vliegen naar Phuket en dan vervolgens met de boot naar Koh Phi Phi te varen. Maar helaas.

Gisteren waren we beide nog steeds verbrand en leek het ons beter om weer een scooter te huren en de beruchte waterval van Koh Phanghan te bezoeken. Dit ging allemaal prima. De bergen waren nog wel een stukje stikker dan eergisteren maar ons brommertje hield zich prima. De waterval was uiteraard niks van te zien omdat er geen water was (zelfde als Marja en Jorgen vorig jaar). We hadden nog de hele dag dus besloten helemaal naar het zuiden te rijden en dan via de kust weer naar het noorden. Eenmaal aangekomen op het zuidelijkste puntje gingen we even tanken. Na het tanken begon de scooter wat vreemd te doen en wilde nog maar 20 km/h (met vol gas). Totdat ie het ineens weer deed en we dus vol gas naar voren schoten. Helaas helaas lag er los zand op de weg en gingen we onderuit. Op het eerste gezicht leek het niet zo erg, ik wat schaafwonden en Lukas een wat diepere wond op z'n hand. Toevallig liepen er net 2 NL meiden waar we wat water van kregen. Zei verplichten ons eigenlijk om even naar de apotheek te gaan wat verderop. Er bleven ondertussen ook wat Thaise mensen staan die ons liever naar het ziekenhuis wilden brengen. Dus scooter weggezet en achter in de bak van een taxi. Ook bij het ziekenhuis waren ze erg vriendelijk en werden de wonden schoongemaakt. De wond van Lukas moest sowieso gehecht worden en mijn beide knieën ook. Ik werd eerst onder handen genomen en alles gebeurde enorm schoon gelukkig. Ik kreeg 3 tetanusprikken in mijn knieën. Wat doen die enorm veel pijn zeg!! De dokter had het in de gaten en ik kreeg een iPod in m'n oren gedrukt met Thaise muziek. Dit hielp gelukkig. Ook werd mijn ene voet en teentjes ingebonden en m'n arm. Daarna was Lukas aan de beurt en ook hij kreeg 2 tetanusprikken in z'n wond. Lukas is een stuk stoerder dan ik en gilde het niet uit ;-). Maar nu komt het meest vervelende: we mogen de komende 7 dagen niet zwemmen en douchen en moeten elke dag terug komen bij het ziekenhuis om de verbanden te verschonen. Ik had nog even gevraagd of dat op Koh Phi Phi niet zou kunnen. Maar ze zei dat daar niet voldoende medische hulp is. Dus helaas helaas. We hebben nu een horen geboekt voor de komende vier dagen dicht bij het hotel zodat we niet elke dag een taxi hoeven te nemen naar de andere kant van het eiland. En in de hoop dat we misschien over 4 dagen weg mogen ipv 7 dagen. Voor de pijn hebben we vrij zware pijnstillers gekregen en antibiotica voor het helen. We moeten vanmiddag om 15.00 weer bij de dokter zijn dus ik ben benieuwd!!

  • 09 Augustus 2010 - 06:40

    Else:

    Het ergste van alles lijkt me dat je niet kunt douchen. Vreselijk in dat warme klimaat.
    Ymkje, ik heb laatst gelezen, dat het gen dat zorgt voor die mooie blanke huid en dat rode haar er ook voor zorgt dat je pijn als erger ervaart dan niet rode mensen. dus.. stoer?
    en Lukas, ja hoor ze doet het weer.

  • 09 Augustus 2010 - 07:00

    Gerda:

    Hee Lukas & Ymkje!

    Wat hebben jullie mooie verhalen & foto's!!

    Hoe gaat het nu? Doet het pijn?
    Gelukkig zijn ze daar vriendelijk & schoon!

    Nou probeer er toch nog maar wat leuks van te maken deze week!!

    xxxx Gerda

    P.s. Ymkje, kun je wel wat lopen met dat verband??

  • 09 Augustus 2010 - 09:41

    Riejanne:

    Hallo Ym & Lukas!

    Wat balen zeg! Hopelijk kunnen jullie je een beetje vermaken de komende dagen!

    (Ik houd ook totaal niet van spuiten, dus dat is niet raar)

    Liefs uit Groningen

  • 09 Augustus 2010 - 16:12

    Marja:

    Mmmm... had een heel berichtje geplaatst, maar da's zeker niet aangekomen?! Ik moet steeds aan jullie denken! Hoe ging het vanmiddag bij de dokter? Is je arm nog gehecht? Vind het zo sneu voor jullie! Maar gelukkig kunnen jullie de lol er van in zien, daar ben ik blij om!!
    We smsen!!

    Liefs xxx

  • 09 Augustus 2010 - 16:23

    Lotte:

    Jeetje mineetje...:( wat sneu dit allemaal! Ik hoop ook dat jullie je een beetje kunnen vermaken de komende dagen!

    Gelukkig zijn de zusters en dokters lief voor jullie daar! ;)
    veel liefs!

  • 09 Augustus 2010 - 16:57

    Tjitte:

    Wat een verhaal zeg!

    Sterkte met de verbanden, erg lastig dat jullie niet mogen zwemmen en niet in de zon mogen ivm antibiotica..
    Ik hoop dat jullie je nog wat vermaken!!

    Groetjes Tjitte

  • 10 Augustus 2010 - 17:35

    Nicole:

    Lieverds!

    Oooh hebben jullie dit...
    Wat leuk dat jullie alles bijhouden, ik zal zeker vaker gaan kijken/lezen! Heel veel plezier nog en rustig aan samen he!

    Dikke tut

  • 10 Augustus 2010 - 18:28

    "tante" Erica:

    Heej, wat een verhaal zeg, hoorde van oma van jullie site, ben direct even gaan kijken. Balen zeg 7 dagen niet mogen zwemmen, douchen en reizen. Hoop dat het meevalt en dat jullie snel weer verder kunnen

    Ondanks alles probeer er vooral van te genieten.
    Blijf jullie volgen en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2010

Indrukwekkend

18 Augustus 2010

Koh Phi Phi

14 Augustus 2010

Yess!!

11 Augustus 2010

Nog steeds Koh Phangan

09 Augustus 2010

Helaas helaas
Ymkje

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 9171

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2010 - 26 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: